• Gebroekerdijk 25, 6101 VT Echt

Concept de Droommachine

Stel je voor dat je een wens hebt voor een ander, welke wens zou je dan hebben en voor wie? Deze vraag staat centraal tijdens de introductie van de Droommachine en daar komen de meest persoonlijke verhalen uit voort. Het gunnen van iets voor een ander en je inzetten voor een ander is een sterk middel om je medewerkers te inspireren en te waarderen. De Droommachine kan ingezet worden in de coachings-variant, maar kan ook een energieke manier zijn om te werken aan teambuilding, het ontwikkelen van teamcompetenties in combinatie met een bedrijfsactiviteit. De Droommachine is geen trainings- of coachingsmethode vanuit een wetenschappelijke achtergrond, maar dit concept richt zich juist op de persoon achter de werknemer.

  • Medewerkers verrassen; iedereen kan een wens indienen uit hun eigen (prive) omgeving. Daarmee creëer je natuurlijk goodwill, eigenaarschap, betrokkenheid, verantwoordelijkheid en je bent maatschappelijk betrokken als organisatie.
  • Medewerkers binden en boeien; door het delen van alle persoonlijke wensen leert men de mens achter de medewerker kennen.
  • Medewerkers uitdagen; in teams gaat men samen nadenken over hoe je de wens zo "groot mogelijk" kan maken, zoals ik het noem "op Champions League niveau". Hierdoor gaan collega's op een andere manier werken aan samenwerken, communicatie, creatief denken en zal men uiteindelijk ook tot een gezamenlijke wens moeten komen.
  • Medewerkers uitdagen; als de wens is vormgegeven in "een toffe dag" dan komt daar natuurlijk een "wishlist" uit met alles wat het team nodig heeft om de wens te kunnen realiseren. De kracht van de Droommachine komt dan volledig tot zijn recht, want nu moet elk team ook de "wishlist" gaan regelen. Hoe? Door te doen! Door netwerken te verbinden, door hun eerste netwerk, maar ook hun tweede of derde netwerk in te zetten, dus aan de slag met warme en/of koude acquisitie. Daarnaast zal dit dus ook leiden tot (on)bedoelde PR en branding door jouw eigen medewerkers en met eventuele posts op social media behoort iedereen voor eventjes tot de marketingafdeling. Het mes snijdt dus aan verschillende kanten.

Let wel, de Droommachine zoals hierboven beschreven is op veel verschillende manieren te organiseren. Afhankelijk van de vraag van de organisatie, de beschikbare tijd, ruimte, deelnemers enz. maken we een concept op maat. In overleg komen we 100% zeker tot een custommade Droommachine.

Keywords voor de droommachine:

  • Verrassend
  • Creatief
  • Dynamisch
  • Verbindend
  • Energiek
  • Enthousiast
  • Uniek
  • Inspirerend

Kortom, wil jij op een bijzondere manier jouw team in beweging krijgen, introduceer dan de Droommachine binnen jouw organisatie.

Concept Serious Business

Vroeger was teambuilding nog heerlijk overzichtelijk. Een middagje karten, een stevige heisessie, brainstorm aan het strand of met z'n allen paintballen, dat waren de keuzes wel. Tegenwoordig kom je daar als beetje manager niet meer mee weg. Van teambuilding wordt tegenwoordig écht een vormend effect verwacht, het moet gaan om unieke ervaringen die de medewerkers hun leven lang bijblijven. En als het even kan liefst ook nog voor het goede doel, zodat niet alleen het eigen team er voordeel van heeft, maar ook de (directe) omgeving of juist de mensen die het hard nodig hebben.

Heb je er wel eens over nagedacht om een bijzondere (sportieve) prestatie te leveren met je team. Een prestatie waarin men even uit de comfortzone gaat, waarvan men dacht “dat kan ik nooit”. Juist die activiteit zorgt voor commitment, saamhorigheid en teamgeest en dat betaalt zich terug op de werkvloer. Dit in combinatie met het leveren van een bijdrage aan een goed doel is de ultieme vorm van teambuilding en social maatschappelijk ondernemen.

Getriggerd om na te denken wat voor een fantastisch, bizar, bijzonder of energiek plan bij jouw organisatie hoort?